SØNDAGSÅPENT

Det er kanskje ikke helt tradisjonelt å glede seg til å dra innom bua på hjørnet for å handle på søndager, men en av de faste og veldig hyggelige søndagssysslene våre er å stoppe innom fruktboden på slemdal for å handle inn noe godt til middag (og lunsj). Gleden min bedre halvdel har av hele innk...

BLI VAKKER PÅ HÅRET

&nb...

DENIM (ON DENIM) SKIRT

Denim on denim, en uslåelig kombinasjon jeg aldri blir lei av. Et dongriskjørt til dongriskjorten i stedet for jeans gjør kombinasjonen litt ny igjen også, en klassiker både til hverdag og også litt mer fest. Perfekt til alt fra lunsj med jentene til datenight, playdate (da kan man med fordel dro...

FLETTE SOM SIENNA

Da Sienne Miller entret den røde løperen for filmfestivalen i Cannes i år med håret satt opp i en flettefrisyre med en pariserflette på begge sider av hodet vant hun hele showet. Dette er en en enkel håroppsetting som er fin både til hverdag og fest og som en bonus er den like fin og enkel å gjør...

BLACK LACE NEVER GOES OUT OF STYLE

Det er noe med den følelsen man har når man er fin fra helt innerst under klærne med fint undertøy på er det ikke? Jeg har blitt litt flinkere til å prøve å se etter litt fint undertøy i det siste og jeg har blitt veldig glad i forskjellige blondeoverdeler med flere stropper og små detaljer. En l...

SETT ARMBÅNDENE PÅ HØYKANT

De fine smykkefavorittene mine har en tendens til å bli liggende og slenge på badet. Jeg har ikke helt funnet den perfekte måten å oppbevare fine armbånd på og siden de ligger litt rundt omkring blir det ikke til at jeg bruker så veldig mye accesories, men i det siste har jeg begynt å sette flere...

HVORDAN STYLE SLENGBUKSENE

Jeg har kastet meg på 70 tallsbølgen og gått rundt i hvite slengbukser den siste tiden. Jeg styler mine helt enkelt f.eks som her med en denimskjorte og en mørkeblå cape. I tillegg til høye heler for at ikke buksebena skal subbe helt i bakken (selv om det er fint det også, men ikke like praktisk,...

ALLERGISK I VOKSEN ALDER!

annonse // Så har det som ikke skulle skje skjedd. Jeg har blitt allergisk! Jeg har rett og slett fått klutenallergi! I en alder av 30 år har jeg blitt fullstendig allergisk mot skitne kluter som dukker opp over alt og som jeg aldri vet hvor har vært. Løsningen min er nye Jordan Vaskerull, b...

STRIPES AND A CARDIGAN

Jeg fikk smake på sommeren i helgen og jeg gleder meg til fine sommerdager når den kommer for fullt med stripete gensere og t-skjorter sammen med denim shorts, småsko og sandaler. Eller aller helst bare føtter på svaberg og stranden. Det er noe med striper som gjør at man føler seg ekstra fin og ...

IT'S A SCRUB DOWN

Du skulle jo tro at det var full sommer ut fra disse bildene, men det var nok mer forfriskende enn ønsket med første (og noe ufrivillige) bad for han som måtte skrubbe badetrappen i morges. Den går et stykke ned så det var bokstavelig talt bare å hoppe i det. Det ble bare en liten getaway for oss...

EGG OG BACON

I dag lå det egg og bacon og smilte til meg på frokosttallerkenen min, hvor søte er ikke disse frokostene til T! Vi var som alltid alt for tidlig oppe, men selv om jeg fortsatt kunne skimte femtallet på klokken våknet vi til knallvær og jeg tok like gjerne på en god strikkejakke og snikbegynte da...

RAINY SUNDAY

Vi hoppet i bilen tidlig tidlig i morges for å få de siste dagene av pinsen ved sjøen og siden vi fikk en liten regnbyge (om man regner liten som veldig stor) måtte jeg le da T dro frem sin 25 år gamle gule regnjakke og støvler og seiljakke til meg. Så tok vi like gjerne en liten tur ut i regnvær...

VILLASPARGES

Jeg plukket med meg en bunt med noen fantastiske villasparges da jeg var innom fruktboden på slemdal rett før helgen. Det er første gang jeg har smakt disse små aspargesene og jeg må si at de var utrolig gode. Jeg ble tipset om å rett og slett spise dem rå, eller at de såvidt stekes og servers me...

FERIE FØR OG ETTER BARN

Ferie, ordet klinger av solfyllte forventninger og drømmer om sene kvelder, tid til å slappe av, romantiske øyeblikk, søvn og masse (familie)kos. Man tenker jo liksom at ferie er ferie. De to scenarioene, altså med og uten barn, ser riktignok vidt forskjellige ut. Det ene er ferie, det andre er, ...

LETTE FJELLSTØVLER?

annonseDe siste to årene har jeg vært så heldig å få samarbeide med det kvalitetsbevisste merket Mammut når det kommer til treningsutstyr, og det som først begynte som en liten crush har blitt til full forelskelse. Kvaliteten, de gode tekniske egenskapene, følelsen jeg får og varigheten til både ...

DENIM SHIRT

Det er få ting i garderoben som får kjørt seg så mye som denimskjortene mine. Jeg bruker de til alt og kombinerer de med ja, alt. De funker like fint til et behagelig hverdagsantrekk som innenfor et skinnskjørt med noen høye pumps til. De er rett og slett noe av det mest bruksvennlige jeg har. Me...

WHITE ON WHITE

/ Foto: Rune Hammerstad / Sminke: Amanda Sahnoun /Jeg er på generelt grunnlag glad i hvite antrekk fra topp til tå, det er så utrolig fint når sommeren begynner å nærme seg og vi får lange lyse kvelder sammen. Av praktiske årsaker er det ikke helt mulig å velge hvitt så veldig ofte i hverdagen, m...

URTER

Vi har alltid gode urter stående på kjøkkenbenken og jeg gleder meg til det bare blir litt varmere i været slik at vi kan flytte den lille urtehagen ut på terassen. Å få urtene man kjøper i butikken til å holde seg er jo en liten kunst i seg selv, men med litt kjærliget og omtanke hver eneste dag...

YELLOW RAINCOAT

Jeg var så innstillt på at jeg skulle nyte regnværet i dag og siden jeg er så glad i den fine gule regnjakken min var det bare hyggelig å trekke hetten over hodet og bevege seg ut tidlig i morges med yogamatten under armen. Det er alltid litt gøyere med regn når man har en morsom regnjakke! Jeg f...

GØY MED PAPP!

Dere kan tro at det var full jubel da det på 17. mai stod et stort lekehus og en lekebil på terassen! Tidligere samme morgen hadde onkelen til minstemann i familien vært utenfor og rigget opp, klart til full action 17. mai. Hvor kult er ikke det? W og de andre barna var over seg av begeistring og...

THAT DRESS

Kjole Zetterberg / sponset På lørdag feiret vi gode venner, for en fin dag- for en fin kveld! Vi fikk til og med svingt oss litt på dansegulvet utover natten og jeg hadde glemt hvor gøy det er å danse med han her! Vi koste oss virkelig. For anledningen hadde jeg på meg en nydelig kjole fra Zetter...

HIPP HIPP HURRA FOR 17.MAI

Gratulerer med dagen! Jeg håper alle store og små har hatt en helt herlig dag med god mat, pølser og masse masse iskrem. VI har hatt en super dag sammen med familie og gode venner og har akkurat avsluttet siste besøk her hjemme hvor siste energien på de små ble løpt ut. Vi var så heldige å komme ...

BORDDEKKING TIL 17. MAI

I morgen er det 17. mai! Bunadsskjorter er gjerne strøket, blomster har fått litt ekstra vann og kjærlighet, små sløyfer eller matrosluer lagt frem og små flagg satt klare. Om du ikke har dekket bordet ennå og kunne ha trengt litt borddekkingsinspirasjon i siste liten dekket jeg 17.mai-bordet med...

SO LONG ATHENS

I skrivende stund er vi på vei til flyplassen for å rekke første fly hjem etter noen veldig fine dager her i Athen. Vi fikk heldigvis bestille en supertidlig frokost som banket på døren allerede klokken fem i morges (frokost er et must! Det er sikkert mange som ikke orker frokost så tidlig om mor...

BADEDRAKT VS BIKINI

Sko sponset / Bianco by Camilla Pihl Jeg er en sucker for badedrakter! Hos meg vinner nesten alltid badedrakten over bikinien og denne ferien har ikke vært noe annerledes. Jeg vet ikke helt hvorfor men jeg synes badedrakter er så mye morsommere, variasjonene er uendelige og jeg synes badedrakter ...

SUNSET AT GALAXY BAR ATHENS

God morgen! Vi fikk nyte en fantastisk solnedgang i går med god middag og fantastisk utsikt på Galaxy bar her i Athen, dette stedet ble jeg tipset om på mail av en herlig leser før vi dro og siden denne restauranten (som også er en bar) ligger på takterassen av hotellet hvor vi bor var valget enk...

SUMMER COLOURS

Jeg sliter litt med tekniske problemer med et nettverk som ikke helt vil samarbeide i dag, men jeg fikk endelig lastet opp noen bilder fra i går! Fine sommerdager blir ennå finere med litt farger til, elektrisk blå, oransje og mønster på toppen. Jeg går for alt på en gang.I'm having some technica...

HVOR ER NÆRMESTE LEKEPLASS?

Etter noen timer på lekeplassen i går måtte w ta en sjelden hvil i armene til mamma (hvor koselig er ikke det!). Er det noe vi har lært oss når vi er på tur så er det å finne ut av hvor nærmeste park med lekeplass ligger. Vi har en liten løper og det å løpe rundt inne på hotellområder er kanskje ...

SWIMSUIT EDITION

Det er ikke så veldig lett å få tid (eller anledning) til å ligge på en solseng og bare ta livet med ro med en liten aktiv type (bokstavelig talt) løpende rundt (om noen av dere følger meg på snapchat har dere kanskje fått med dere noen små snutter av dagene våre? Om ikke heter jeg tinemonsen på ...

GREEK SALAD AND A SECRET INGREDIENT

Her på hotellet (rettere sagt i snackbaren ved bassenget på Hilton Honours), har de den beste greske salaten noen av oss noengang har smakt! Vi har spist den før lunsj hver dag siden vi kom og den er rett og slett fantastisk. Men det var en ekstra grunn til at den var så god, de har nemlig en hem...

WHAT TO PACK FOR A VACATION!

Sko sponset / Bianco by Camilla Pihl Jeg var så heldig å få et par av disse fine høye sandalene fra den nye skokolleksjonen til Camilla Pihl for Bianco for en stund siden og nå var det endelig varmt nok til å ta dem frem! Jeg er veldig glad i åpne sandaler og en høy og chunky hel gjør at man kan ...

AKROPOLIS

Når man er i Athen er det et must å besøke Akropolis! Det er som å gå flere tusen år tilbake i tid, når man får oppleve noe man har lært om og hørt om siden man var liten er det duket for store øyeblikk. Det ligger så mye historie i luften og det er rett og slett et imponerende skue, for det som ...

ORANGE IN ATHENS

God morgen! Vi har kost oss med en av disse rolige feriemorgenene i dag med kaffe og frokost på rommet, for en luksus! Etter noen døgn med litt for lite søvn var det godt å våkne opp i litt normal tid igjen (alt etter halv syv er helt fantastisk!) og når kaffen blir trillet inn på rommet sammen m...

RUNNING AROUND THE POOL

Nå blir det veldig mye snakk om barn her på bloggen, men siden vi er på ferie og har en toåring med som hedersgjest blir dagene lagt opp etter hva som passer best for en liten familie på tur, våre ønsker kommer som regel derfor i siste rekke og hans i første. Siden hans største ønske (her i livet...

ATHENS BY DAY

Lette sommerplagg og flate sandaler, endelig fikk jeg smake litt på sommeren igjen! Jeg har hatt noen fine sommerplagg hengende i skapet en liten stund allerede som jeg har gledet meg sånn til å gå med og i kofferten er jeg helt sommerklar. Jeg synes en knallfarget tunika er noe av det fineste og...

GOOD MORNING ATHENS

God morgen fra Athen! I går stod vi opp midt på natten for å rekke det aller første flyet til Athen. Flyturen gikk veldig fint (kan det være at vår lille er over den verste flyalderen?) og selv om vi ble ganske så trøtte utover dagen fikk vi kost oss med god lunh, et bad og ca. 50 løpsrunder rund...

ARE YOU READY FOR SUMMER?

annonseJeg har snikbegynt på sommeren med en liten ferieuke i varmen og jeg sitter her ferieklar med myke, glatte nyvoksede legger. VEET har lansert et produkt som heter Veet Spawax som gjør det enkelt og trygt å vokse seg hjemme (eller på farten, jeg tok like gjerne med meg hele kit'et på ferie ...

HAPPY WEEKEND!

Plutselig var det lørdag kveld, her har dagen har gått i ett! Jeg begynte dagen med tidlig frokost før det bar avgårde til sminke og bilder, det er veldig luksus å kunne dra rett til en sminkestol og jeg gleder meg til å se hvordan resultatet ble. Etter noen flere ting på listen som måtte gjøres ...

PUT SOME FLOWERS IN YOUR CHAMPAGNE COOLER

Blomster som henger på siste verset gjør seg utrolig godt i en stor vinkjøler eller champagnekjøler. Fyll en stor champagnekjøler med isvann, blomster og gode flasker med bobler, eplejuice og sprudlevann. Vips har du et lite smykke på bordet og drikken holder seg god og kald hele kvelden. Et fint...

3 PERSONER I 1

Alle snakker om at det er viktig med egentid. Etter at jeg ble mamma føler jeg at jeg fikk med en alvorlig personlighetsforstyrrelse på kjøpet, jeg er nå hele 3 personer i 1. Når man får barn skal man være mamma, kjæreste og på en eller annen måte skal man også være seg selv opp i det hele. Jeg v...

GEOMETRIC COAT

Jakke sponset / SAND Det har sneket seg inn flere plagg med geometrisk mønster på i skapet mitt den siste tiden. Jeg fikk en veldig fin jakke med geometrisk mønster på fra SAND her forleden som jeg vet blir en hit hos meg i sommer. En geometrisk kåpe er jo like fin over en enkel t-shirt som en kj...

BORDDEKKING TIL 17. MAI

Neste søndag feirer vi 17. mai! Jeg er litt tidlig ute, men har du tenkt på hvordan du har lyst å dekke bordet? Siden vi blir borte helt frem dagen før 17. mai tenkte jeg at det var hyggelig med litt borddekkingsinspirasjon til denne fine dagen allerede nå. Mine borddekkinger skal helst gå fort o...

THE MOMENT I WAKE UP (BEFORE I PUT ON MY MAKEUP)

While combing my hair now and wondering what dress to wear now Det er noen år siden jeg har sovet skikkelig (før jeg fikk barn var jeg engstelig for at jeg ikke skulle høre han på natten, akkurat det viste seg å være en grunnløs bekymring..) og selv om jeg har fått en stor forkjærlighet for netto...

WHITE SHIRT RED SKIRT

Innimellom regnbygene i går var det litt vår, siden jeg nekter å la dette været bestemme at det ikke er vår ble det en gammel garderobefavoritt, et florlett rødt skjørt som fikk komme på i går. Sammen med en skinnjakke og en paraply gikk det fint å holde varmen også. Det har virkelig noe for seg ...

TRENCHCOAT IN THE RAIN

God morgen! Jeg begynte dagen min tidlig tidlig med en yogatime, det er en fantastisk måte å starte dagen på. Misforstå meg rett, jeg er fortsatt stiv som en stokk både her og der, men det har faktisk skjedd ting med denne kroppen og er det noe som motiverer så er det jo nettopp litt progresjon! ...

SJEKK PASSET FØR FERIEN!

Helgens gutter i strålende humør etter å ha vært på Tusenfryd for første gang. Selv om frustrasjonen hadde vært fryktelig stor på de tingene minstemann var alt for liten til å gjøre (både pga høyde og alder) hadde det vært stor suksess fra start til slutt. W ble motvillig med hjem da dagen var ov...

3 TIPS FOR Å FÅ BEDRE SELVTILLIT

annonse Det er ikke alltid man føler seg like bra i alle situasjoner og dette med selvtillit er noe jeg tror vi alle kjenner på i perioder. Jeg synes personlig at det ikke er så veldig hyggelig å gå inn i et rom med bare fremmede for så og skulle ta initiativ til å snakke med folk. Man kan føle s...

#DAGENSFROKOSTPÅSENGEN

Tidlig i går morges var det noen nydelige amerikanske pannekaker som banket på soveromsdøren, frokosten var altså servert. På sengen! Jeg er litt for heldig med disse frokostene på sengen, men hjelp så fantastisk det er. De er til stor fornøyelse både for meg og lille når han søvnig kommer inn og...

ABONNER PÅ KK!

annonseJeg elsker når det har kommet nye magasiner i postkassen! Dagene før gleder jeg meg alltid til å hente posten for det er rett og slett skikkelig stas å få noe annet enn regninger i posten. I tillegg er det verdens beste grunn for å ta en ekstra pause og fylle på med litt inspirasjon. Derfo...

THEM HEELS

Sko sponset fra Sapatos By Polliani Denne helgen vil ingen ende ta og i går fikk jeg luftet et par sko jeg har hatt i skapet en liten stund. De er fra den nyeste kolleksjonen til Polliani som hun har designet for Sapatos. Jeg var så heldig å få med meg hjem et par fra lanseringen hennes og vips h...

SNACKS FØR MATEN

Det koseligste jeg vet er å ha litt snacks å by gjester med en gang de kommer, spesielt om det er en liten stund til middag. På den måten kjøper man seg litt tid til å bare være med gjestene sine og mingle, i stedet for å bare løpe og si hei før man må hive seg inn på kjøkkenet igjen. Favorittene...

FROM DAY TO NIGHT IN 1-2-3

Sponset jeans fra Twist & Tango Til middagsselskap i kveld byttet jeg bare topp og sko og tok på meg en jakke over. Med en smoking blazer gikk jeans antrekket fra dag til kveld på et par øyeblikk, det er alltid et god triks å kunne, spesielt på dager man har litt knapp tid eller skal rett fra job...

DET ALLER BESTE MED Å VÆRE MAMMA TIL EN TOÅRING

Det aller beste med å være mamma (eller pappa) til en toåring er nettopp å være mamma (eller pappa) til en toåring. Det er rett og slett (veldig ofte) helt fantastisk. For å sitere filmen "I don't know how she does it", det å være mamma til en toåring er som å være rockestjerne i en verden uten k...