A TRIP DOWN MEMORY LANE / PARIS SURPRISE

21.04.2017 - 11:00 Ingen kommentarer

En annen ting som aldri er feil, er Paris. I dag fikk jeg så lyst å ta en trip down memory lane, for nå er det akkurat litt over ett år siden jeg overrasket T med en skikkelig bursdags surprise nettopp i Paris! Jeg plukket ham opp på jobb for lunsj, og der fikk han beskjed om at han måtte skifte fra klinikktøyet sitt til vanlige klær. Noe skeptisk ble han med på det han trodde var lunsj, for han var jo helt sikkert på at han hadde pasienter etter lunsj som vanlig. Det hadde heldigvis den fantastiske sekretæren ordnet, og han ble helt paff da det stod hver vår trillekoffert i heisen. Han trodde ikke på meg før vi hadde tatt flytoget helt til Gardermoen!

På flyplassen sørget jeg for å holde billettene tett til brystet, og lot han lure i det lengste på hvor i alle dager vi skulle. Vi satt oss ned på seafood baren for å spise litt, og der dukket det jammen opp flere bursdagsgjester. Bare at disse sa de skulle noe helt annet, og at det var da svært så tilfeldig at vi traff hverandre der. Lite visste T at det skulle dukke opp flere bursdagsgjester underveis, og da disse gjestene hadde klart å snike seg inn på flyet etter oss, og ikke bli oppdaget av bursdagsbarnet selv. Var planen sømløst utført etter min mening. Da vi stod og ventet på baggasjen i andre enden, ble T fullstendig overrasket da det plutselig dukket opp en hel liten gjeng! Det var så gøy, jeg har aldri sett ham så overrasket før! Han skjønte virkelig ingenting.

Vi hoppet i en bil og kom oss innover til Paris. Jeg hadde booket et nydelig rom på et vakkert lite bortgjemt hotell som heter Relais Christine. Det ligger i det latinske kvarteret, perfekt plassert i Saint-Germain området (6th arrondissement). Herfra var det gåavstand til nesten alt, denne delen av Paris er helt fantastisk rett og slett.

Jeg hadde virkelig gjort resarchen min, og booket bord på noen foodie vennlige restauranter. Den første kvelden hadde jeg booket bord på restauranten Au Bon Accueil. Det var ikke en turist i syne.. og franskkunnskapene fikk kjørt seg. Her fikk vi servert en fantastisk middag, og da regningen kom ble vi alle superhappy! De har nemlig en set meny med forrett, hovedrett og dessert til 36 euro! I underkant av 350 kr, det kan man like! Utrolig mat, og noen flasker med god vin senere hadde vi nailet den første dagen vår i Paris.

Neste dag hadde jeg en ny overraskelse på lur. Det ingen visste, var at vi skulle ta en segway tour av Paris! Jeg ler enda over hvor utrolig gøy det var å overraske alle med dette. Ingen hadde noensinne prøvd det før, og vi forsøkte så godt vi kunne å få kontroll på disse doningene før vi satt avgårde. Det går så fort om du bare lener deg forover på segwayen, og vi har sjelden ledd så mye. Læringskurven er bratt, men etter en stund har du ikke lyst å gå av! Vi suste rundt i byen sammen med en flink guide. og fikk sett så mye på en så morsom måte. Som ellers hadde tatt oss utrolig lang tid å gå til. Så det å se severdigheter fra en segway kan jeg virkelig anbefale! Jeg booket gjennom Go Go Segway tours på nettet før vi dro.

Til lunsj hadde jeg booket bord på Le Café Marly, som ligger inne på området ved Louvre. Her dukket det opp enda et vennepar plutselig, og T ble igjen overrasket! Café Marly er perfekt for people watching, og en herlig lunsj med gode venner. Her kan du sitte og drømme deg bort, og bare være i Paris. Interiøret er i tillegg utrolig inspirerende. Et must om du skal booke lunsj, eller bare ta en kaffe.

Hotellet Les Bains er min store favoritt i Paris. Bare se på denne restauranten! Dette hotellet har en enda villere historie.. (nattklubben her har et basseng.. just sayin!) Les mer om historien i dette innlegget.

Lunsj i restauranten Ralph's som ligger i bakgården til Ralph Lauren i St.Germain var også et høydepunkt (bare sjekk ut pinterest)! Perfekt for boozy lunches som det heter. Med sitt fantastiske interiør og gode mat, ble det den perfekte avslutning etter en spasertur i byen. Før vi måtte begynne å tenke på når flyet gikk hjem. Har du lyst å se mer fra turen må du sjekke ut filmen under!